راهنمای سفر به ترکیه

نکات مهم در سفر به کشور ترکیه

راهنمای سفر به ترکیه

نکات مهم در سفر به کشور ترکیه

در این وبلاگ سعی میکنم مقالات و مطالب مرتبط به سفر به ترکیه رو براتون منتشر کنم.

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) (نام پیشین: قسطنطنیه عربی‌شدهٔ کُنستانتینوپول، به‌معنای شهر کنستانتین) بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است.

جمعیت این شهر در آمار سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵,۰۶۷,۷۲۴ نفر گزارش شده است. این شهر در کنار تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قارهٔ جهان گسترده شده‌است.

 

بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان در ۲۰۱۰ به‌شمار می‌رفت. بسیاری از کشورها از جمله ایران در این شهر دارای کنسولگری هستند. استانبول یادگار دوران امپراتوری روم و بعد از آن امپراتوری عثمانی است و اثار برجسته ای از ان دوران به جا مانده مانند موزه ایاصوفیه(کلیسای بزرگ ارتدکس شرقی که در دوران ژوستینین امپراتور روم ساخته شد و سپس در زمان عثمانی تبدیل به مسجد شد و پس روی کار امدن جمهوری ترکیه به موزه تبدیل شد)و مسجد سلطان احمد که شاهکار معماری اسلامی و عثمانی است.

 

پیش شماره های استانبول

İstanbul (Avrupa Yakası) 212
İstanbul (Anadolu Yakası) 216
  • ۹۹/۰۴/۲۳
  • امیر قربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی